Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 9 oktober 2012

Full rulle


Tisdagar är det full rulle hos oss.
Patrik som studerar ska iväg strax efter fyra och jag slutar halv fyra. Då är det att rusa hem och ställa sej vid spisen tvärt. Ordentlig mat behöver han ha som har så långa dagar.
Lika bråttom var det i dag. Som tur var fanns matrester att röra i hop och ungen var nöjd. Så fick jag göra ny mat till oss andra och som ska räcka att ta med till arbetet i morgon åt åtminstone två. Efter att ha städat bort var jag riktigt trött och la mej på soffan för att se på en serie. Som ni säkert har räknat ut såg jag inte mycket av den. Gubben for på styrelsemöte och jag tvingade mej upp ur soffan. Ska själv i väg på vattenjumppa och det vore ju förargligt om jag försov mej...
När jag sen kommer hem från det är jag som en klubbad mört.
Tur att inte alla kvällar är lika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar