Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 20 september 2015

En ledig dag


Jag var tydligen trött efter gårdagen eftersom jag sov 10 timmar i sträck utan att så mycket som blinka en gång. Men så skönt att vakna utvilad full av energi. Trots söndag så städade jag mitt i bästa kyrktid, blir snart galen om inte hunden börjar hålla sin päls där den ska vara.
Jag har plockat ner aroniabären eftersom det verkar vara fler än jag som tänkt använda dem (fåglar)
Nu är de infrusna men ska så småningom eller när andan faller på bli till saft med andra bär.
Det har varit soffhäng matlagning och bastubad med familjen under dagen.
Men tro det eller ej så har jag grundmålat en målarduk. Inspirationen finns ju där hela tiden och den eldades ordentligt under de två skoldagarna. Så om ingen protesterar högljutt så river jag igång i kväll igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar