Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 8 oktober 2015

Skoldax


Så blev det plötsligt torsdag och skolkväll igen.
Småstressigt och lite trött känner jag, men bara jag möter upp med mitt resesällskap så ändrar det nog. Det är inte tyst en minut i bilen på varken dit eller hemvägen. Vilken tur jag haft som hittat en så trevlig studiekompis. Lite läskiga är de mörka hemvägarna. Vi har sett älgar två kvällar nu och i tisdags fick en bil bromsa för en älg som kom rakt över vägen, bara ett par bilar före oss. Snart har vi också halkan att tänka på.
Jag har ju lite svårt att bara hålla mej till kurskvällarna så i går kväll smällde jag ihop en målning igen och det har varit mycket fridfullare i sinnet i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar