Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 16 februari 2016

Vårsol


Hade ärende hem mitt i dagen i dag.
Måste bara stanna upp och njuta av ljuset som flödade genom fönstren och de skira gardinerna.
Visst är det underbart när ljuset återvänder och man hör takdropp. Om det så bara var för i dag så måste man passa på att njuta. Vet visst att vintern kan bli lång ännu.
Smutsiga fönster blir man också varse om dagar som denna. Tur att man inte behöver vara hemma när ljuset ligger på som mest.
Såg så skönt ut där Zeb låg i snön och solen lyste på hans vackra päls och han hade inte alls lust att komma in, förstår honom så väl.
Nu har jag lite saker att ta itu med före klockan blir så mycket att det blir Bygglov dags i tv. En höjdpunkt på tisdagkvällar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar