Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 6 maj 2016

Vilken härlig dag










Ja ni ser ju säkert vad jag hållit på med i dag.
Växthuset har varit min prioritering och fönstren blev putsade allra först.
Så fick jag hjälp av lillebror som också varit ledig att bära in alla möblerna igen efter golvtvätten. Det var då det roliga började. Att ta in textilerna och annat löst krims.
Cyklade till Petterssons Trädgård efter en miniros att sätta på bordet och fick på samma gång hem lite frön till trädgårdslandet.
Naturligtvis skulle eftermiddagskaffet avnjutas där när gubben kom hem och jag slängde ihop en citronkladdkaka, typ enda kakan jag bakar för tillfället.
Verkligen skönt att ha detta rum fixat nu. Så småningom ska lite tomat och gurkplantor in och eventuellt nån annan grönsak. Vinrankan står där redan och hon har överlevt en andra vinter och har nu små gröna knoppar som snart kommer att ta i med full fart.
Visst är väl dessa dagar underbara! trots pollen och trötthet och annan jävulskap. Men när till och med en vintermänniska som jag njuter, då är det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar