Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 22 augusti 2016

Ny vecka


Ny vecka ja, men samma regniga och gråa väder.
Undrar om det alls tänker svänga mer i höst. Men när Zeb och jag var på länk i skogen höll regnet sej borta och vi fick en skön liten stund och Zeb gick omkring och nosade fram blåbär att smaska på.
Jag är inne i en sån där ordnauppilådor period och sorterar och slänger vartefter. I kväll har det varit skrivbordslådornas tur och jag hann väl med ett par tre stycken. Hittar så mycket intressant att gå igenom och läsa så det går inte fort precis men alltid något.
Så har jag pusslat ihop Ikea taklampan som var i 14 delar och till sist fick lillebror komma för att ge mej ett handtag annars har jag nog knutit in mej själv i den. Inte upp i taket ännu så jag vet inte vad jag ska tycka och tänka om den ännu. Duger gör den säkert men om den är snygg är en helt annan femma.
Så här går kvällen nu och lite segt och motigt känns det allt. Skyller på vädret, det är ju så enkelt.
Tycker jag har så lite att skriva om men dagarna rullar på i samma takt och det kan ju aldrig hända nåt riktigt hejsan varje dag. Hoppas ni ändå orkar hänga på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar