Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 5 november 2016

Alla helgons dag


Inte heller den dagen är sej lik längre.
En röd dag med alla möjliga butiker öppet. Jag föll för frestelsen när jag såg en möbelaffär annonserade om billiga mattor. Visste att lillebror var i behov av matta och själv ville jag ha en nu till vintern. Nån fluffig sort.
Så vi hoppade i bilen gubben och jag och inhandlade två stycken mattor på alla helgons dag. Det har nog inte hänt tidigare.
Så på eftermiddagen hälsade vi på båda sönerna. Först lämnade vi av mattan hos lillebror som var riktigt nöjd med vårt kap. Den fick han som en tidig julklapp. Så gick vi alla över till storebror som kokade kaffe. Goda wienerbröd hade jag med dagen till ära. Det blev en fin eftermiddag.
Efteråt åkte vi till gravgården och tände ljus. Kallt om fingrarna men en stilla frid infann sej.
I kväll tänder vi ljus här hemma, eldar i spisen, tittar på Lars Winnerbäck i tv och brölar med i alla låtarna (bandat program).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar