Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 27 december 2016

Längtan till att dra något streck


Jag fick en liten julgåva av min syster i form av en "sketchbook".
Bara nånting litet sa hon men som hon klokt nog förstod skulle gillas. Allt i ritblocks väg är jag barnsligt förtjust i och den här ska jag försöka fylla från sida till sida. Fast det kommer att ta sin tid för den är rätt tjock.
Så i morse när jag drack mitt morgonkaffe satt jag och skissade av amaryllisen som samsas med tallkvistar och röda rosor i en vas på köksbordet. Mina kolpennor går endast i jordnära toner så jag fick ta det som fanns.
Men så roligt! Känns som längesen jag jag senast höll i nån penna eller pensel och ändå är det inte såå länge sen, det bara känns så. Helst skulle jag ta mej tid varje dag men det är så mycket annat och måsten som kommer i vägen. Eller så blir det helt enkelt inte av.
Men i alla fall, så blev det en liten amaryllis som första i min julklappsbok.

2 kommentarer:

  1. Roligt att "boken" kommer till användning syster ��

    SvaraRadera