Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 5 augusti 2017

Träd


I regnvädret kom vi på att hämta hem två träd från Blomqvists plantskola.
Gör man det är det bra med svängrum och man får snabb service. Så ska man ju också tro en hel del på magi när man köper hem en Hästkastanj som egentligen inte passar i vår zon. Men vi gillar detta träd båda två så mycket och det påminner oss om Österrike och de glada dagarna där så vill vill helt enkelt försöka. Nu har vi planterat det på det minst blåsiga ställe vi har och jag har pratat med det och önskat det välkommen till oss och jag hoppas vi blir goda vänner.


Ginnalalönn visste jag inte ens att fanns förrän i morse. Tur att man har goda vänner i odlingssvängen som kan ge råd när man behöver. Den här lär ska vara tålig och ger en dekorativ färg på hösten vilket låter bra. Nu hoppas vi helt enkelt på det bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar