Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 3 september 2017

På resa med arbetskamrater


Trött men otroligt nöjd med de två dagar jag varit med arbetskamrater över till Umeå.
Från båten körde vi direkt till Komatsu som vi gör delar till.


Verkligt intressant att få guidning i fabriken från början till slutprodukt. Och att se var våra insatser hamnar i slutändan.



Så checkade vi in på Scandic Plaza och de flesta valde att vila på rummen för att orka med kvällen.



Det gjorde inte gubben och jag. Vi valde att gå till det mysiga Kulturbageriet på kaffe.




Sen sökte vi upp Guitars- The museum som vi inte hann med förra gången vi besökte Umeå. Detta ställe var en riktig pärla och rekommenderas även åt de inte så gitarrfrälsta. Men en guidad tur blir detta en höjdare.



På kvällen gick vi över till Orangeriet Boule & Bistro där det blev mat och Boule turnering. Detta spel var nytt för de flesta av oss men riktigt roligt när vi väl kom igång.
Efter många timmar vandrade vi tillbaka till hotellet i en ljummen natt i en ännu vaken stad.





2 kommentarer:

  1. Härliga bilder ännu en resa att minnas..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo du Maj-Viol, här har vi nåt att ta fram i vintermörkret ;)

      Radera