Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 6 juli 2012

Semester


Äntligen äntligen äntligen.
Har inte riktigt kunnat ta det till mej ännu. Att jag har 5 veckor framför mej att göra det bästa av.
Har faktiskt varit halv småsur och trött sen vi kom hem i dag, det måste erkännas. Men värmen och det att jag har haft bråttom för att bli färdig har troligtvis tagit ut sitt.
Men gubben ska bjuda ut mej på mat i kväll för att fira semester och att jag blivit ett år äldre och så har vi biobiljetter liggandes som vi tänker utnyttja efteråt. Så månne inte det ska få upp humöret på mej.

När jag är glad åt min semester kommer jag tillika ihåg flera av mina arbetskamrater som börjar sin ledighet med sorg. De som lagt sin pappa och farfar i graven i dag och hon som ska lägga sin pappa i morgon. Det har varit mycket på en gång och jag känner med mina arbetskamrater de här dagarna.
Deras sommar blev inte som den var tänkt.
Kom ihåg att ta vara på varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar