Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 2 december 2012

Hilma och Lennart


Utan dessa förfäder hade aldrig festen blivit av i går. Hilma och Lennart.
Jag har förmånen att ha lite minnen av dem. Inte mycket från tiden på Bodifolk men sen de flyttade till Essehemmet och vi hälsade på där. Lennart den tystlåtne och godhjärtade, med varma leende ögon. Hilma, mer pratsam och det hjärtligaste skratt jag tror jag nånsin hört. Hon skrattade med hela kroppen. De är alltså föräldrar till min mormor och mormor tog hand om sin mamma där hemma de sista åren och jag brukar besöka henne i rummet hon hade och sjunga psalmer för henne.
Glad över de små minnen som finns.


Patrik-den stilige ungkarlen på festen.


Och gitaristen Erik som vägrade uppträda på festen men strax vi kom hem hängdes gitarren på :)
Men han lovade dyrt och heligt att Gunnel skulle få höra honom spela ännu.
Jag har flera fina bilder som kommer att komma på "vår sida"på fb. Men jag måste ha hjälp med röda ögom först. (För er som var med)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar