Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 19 juli 2013

Att igen vakna till regn


Tidigt tidigt vaknade jag av att regnet fullkomligt öste ner.
Suckande låg jag så en stund och tänkte att jag borde hämta in Zeb. Visserligen har han det rätt bra och slipper under biltaket vid oväder, kojan är bara i extremt nödfall i användning. Det var mest blåsten och oljudet jag tänkte på när jag motvilligt satte fötterna i golvet och hasade mej ut efter honom. Hur skönt var det inte att krypa ner under täcket igen och sova ett par timmar till, det här med semester är väl ändå för bra även om vädret inte är det bästa.
I dag har jag besökt ett växthus/uterum med Patrik. Han ville se ett hemmabygge i verklighet före vi kommer till skott själva. Det är farligt att besöka sådana platser för är man inte byggsjuk före så går man garanterat därifrån med en envis byggklåda. Vilken trädgård runtomkring sen där var, alltså det fanns så mycket växter och detaljer att jag blev alldeles vimmelkantig. Tur att trädgården är med på öppna trädgårdar i augusti så får jag riktigt gå och känna in den. I dag hade vi fått lov att titta på uterummet alldeles för oss själva så trädgården fick bara en snabb överblick.
Jag har följt med programmet Önsketrädgårdar från femman den här veckan och fått en ny favorit i dansken Claus Dalby. En riktig mästare i det här med blommor och trädgårdskötsel. Borde få tag i någon av hans böcker också att försjunka mej i. Trädgårdsflugan, den har bitit rejält.
Ormupplevelsen från i går har jag lagt bakom mej och kan t.o.m tänka mej att hämta hem lite blåbär nån dag. En kall regnig dag om jag själv får välja. Men det var jobbigt där ett tag när jag blev stel som en pinne och alla andra pinnar på marken krälade. Huj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar