Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 23 november 2013

Festtider


Julfesternas tid är här.
Ser på medan somliga ställer sej för fest och vet att i år har jag själv ingen julfest på gång.
Lite surt kan det kännas men tillika slipper jag då ett klädbekymmer. Får istället sitta hemma med mysbyxor och stickasockor och ta en glögg eller två.
Men visst har man många otroligt roliga julfester bakom sej och det lär ska bli flera även om vi hoppar över i år. Det har varit vikingafester, teater, lyxig mat på Gustav Vasa och alla tänkbara hotell och andra ställen här i hemknutarna. Disco bland ungdomar och kramgoa låtar bland äldre. Också små missöden som att nästan dra armen av vilt främmande karlar på dansgolvet när man försökt sej på avancerade dansstilar, ja minnerna är många.
Men hårrullarna som användes till att locka det då långa håret till festtillfällen så sålde jag för 10 euro utanför Halpa Halli i går, allt är möjligt jag säger då det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar