Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 8 september 2014

I de ledigas värld


Det känns nog lite konstigt att vara hemma en måndag bara så här.
Visserligen är jag snorig utav bara den så det kom ju lägligt om vi säger så. Vinkade av en efter en i morse och till sist var det bara hunden och jag.
Skulle ju städa och reda upp saker och ting och det har jag påbörjat. Sovrummet stod först i tur och där har jag inventerat alla kläder och sorterat. Gått igenom lådor och hyllor med annat skräp, sköljt upp gardinerna ( de får fortsätta här i vinter, glömde ju nämligen att byta till sommargardiner ;)). Torkad damm och bytt sängkläder. Kvar finns att skura skåpdörrarna, tvätta fönstren och golvet och att sen hänga upp gardinerna igen bara de torkar.
Solen har ju äntligen kommit fram och tills för en stund sen vara det dimma över bygden.
Sitter med en kopp kardemummakaffe efter att jag var och vädra hunden en liten bit. Det behövs inte mycket nu för att svetten ska bryta fram och sysslorna går i en låg växel.
Men vi tar det i den takt det går och i ärlighetens namn skulle mitt tunga huvud må bra av att få vila på en mjuk kudde nu så jag tror det står näst på dagsprogrammet.
Vilken tur att jag är herre på täppan och får göra precis som jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar