Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 24 oktober 2014

Eländigt väder


Jag frågar mej om det ens är lagligt med så dåligt väder som vi haft i dag?
Man har ju knappt vågat visa näsan utanför dörren än mindre bege sej på hundpromenad.
Så vi har mest svassat omkring här hemma. Städat för att få den där sköna fredagskänslan och så har jag sett en film. Monica Z. Har haft den bandat ett tag men inte kommit mej för att titta. När den gick på bio var det ingen som ville med och jag har väl lite märkliga vändningar ibland.
Men Monicas musik och framför allt röst har jag alltid tyckt om. Sakta vi går genom stan och Att angöra en brygga hör till mina favoriter. Att angöra en brygga brukar jag dra i duschen, bra akustik och där går det lättare att sänka både röst och tonläget. Ja jag hade helt enkelt blivit en bra jazzsångerska om jag fått uppträda i duschen.
På köksbordet står en halvfärdig akvarell och jag är tveksam om den går att rädda mera. Ska väl ändå ge den en sista chans före jag tar ut fredags softandet på allvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar