Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 26 december 2017

Julannandag


Det har varit en rätt grådaskig dag så jag visar hellre bilder från gårdagen.
Vi gjorde det som egentligen går emot mina principer och for på rea redan idag. En datastol till gubben och vinterskor med dubb till mej.


Nya skorna måste ju genast provas på en skogslänk med Zeb.
Hade Mia Skäringer Lazars vinterprat i öronen där hon pratade om sin mormors sista dagar i livet. Det fick mej att böla och snora där ute i skogen. Saker man aldrig riktigt kommer över och det behövs så väldigt lite före sorgen bubblar upp till ytan. Särskilt i juletider.


Annars en lugn dag med bokläsning, eld i spisen, rester i kylskåpet och pyjamasen på. Bästa bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar