Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 19 augusti 2023

Sensommardagar

Så fantastiska sensommardagar vi har. Jag som mellan torsdag och fredag hade en paus på 24 timmar fick minisemesterkänsla. Städade, tvättade både sängtäcken och mattor, sköljde upp ett par gardiner och tvättade fönster. Energi till max och varje gång jag kom ut genom dörren slogs jag av hur härligt allt var.


Nu blommar det bra och fjärilarna trivs, hela fyra olika sorter svingar över blommorna här nu. Jag lät mej väl smaka av bären på buskar och ärter i trädgårdslandet. Tyckte jag hade all tid i världen och nästa pass långt borta.


Men klart att det till sist blev dags att hoppa i uniformen och bege sej. Men jag kan uppskatta en nästan tom stad när alla var i Nykarleby. Mellan besöken slank jag in till kontoret för en tårtbit. Vi firade att årets granskning gått toppenfint och vi fått gott betyg. När jag hade klart nattat och gjort "föötäbo"  (bäddad in fötterna under täcket) körde jag hemåt och visste att helgen låg ledig framför.


Bara för att tomaterna var fina i morgonljuset på köksbordet. 


Lördag och jag ville göra något roligt av dagen. Tur att gubben var med på det.


Vi körde till Kalajoki och hyrde el fatbike. Tog de kända spångarna när vi vandrat både sommar och vinter. Till och med Bonzo var med en gång.


Längs med den långa sandbanken rakt ut i havet.


Lite svalare vindar ute vid havet men så trevliga timmar vi fick. Men det ska nog sägas att elcykel kommer inte fort hem till oss. Kan klart förstå om man har svårt med vanlig cykel men på oss imponerade de inte. Vi vill trampa och känna att man faktiskt anstränger sej. 



 Hem via storbutiken i Ylivieska och några garnnystan och leksak åt Bonzo var allt som "fyndades" Nu har vi överlycklig hund som har sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar