Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 20 januari 2011

Ivern finns kvar


Tog en välbehövlig paus från köksbordet och målandet. Ryggen som aldrig tycks bli bra värker och en spänningshuvudvärk känner jag är på kommande. Härligt!
Men sitter nu med en rykande tekopp,lyssnande på Ulf Lundell och känner mej nöjd.


Bilden jag hann skissa upp igår kväll är den här. Såg en cykel på ett trafikmärke i en bok lärarinnan hade med och bilden var klar i mitt huvud. Gillar gamla tegelväggar och det blev bakgrunden.
Cykeln är egentligen inte målad för det är färgerna som är målade runt omkring som tagit fram cykeln. Att lämna vitt på pappret gör att man ser att solen ligger på tegelväggen och cykeln och man förstår att dagen är varm och skön. Ett träd syns svagt vid ytterdörren också och fönstret är på samma sätt målat fram. Fick veta att för att ögat ska uppfatta det som en tegelvägg behövs inte mer än ca 10 målade tegelstenar. En teknik jag gillar mer och mer.



Det här med fyra hjul och motor är inte min starka sida men hittade en kul bild med en härligt röd dubbeldäckare med Big Ben i bakgrunden. Den blir nästa projekt, har hört att det är bra att inte fastna i ett fack och bara måla tex blommor. Men jag lär nog inte göra det för i våras kom jag en gång med tre färdigt målade tavlor till kursen. Strandstenar, Esse kyrka och en nakenbild. Då snackar vi variation!

Hur roligt det än är att måla så måste jag nu ta mej an dammråttorna för imorgon kommer pojkarna hem.

4 kommentarer: