Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 7 januari 2011

Shopping i Vasa


I dag har vi haft en ledig dag och det blev en tur till Vasa. Brukar nästan alltid besöka staden före jul men tiden rann iväg den här julen och det blev aldrig av. Först var det tänkt att mamma och jag skulle tillbringa förmiddagen i Nykarleby men när gubben frivilligt anmälde sej som taxichaufför för familjen så måste man haka på.
Kände strax att det ska bli lite piff till hemmet nu när julen ska städas ut. Då är det roligt med nåt nytt. Behöver inte va stora och dyra grejer utan lite smått och gott.
Vid Hemtex hittade jag två sköna kuddar till soffan för reapris. Bara det gör vardagsrummet lite trevligare.


Vid Pentik skulle jag bara gå igenom butiken men fastnade för den söta hjärtformade glasskålen och tre doftande rostvålar. Jag tror det var färgerna som jag drogs till och nu pryder de upp toaletten. Där behövs också piffas och kännas trivsamt.
Indiska är en favoritbutik i Vasa som alltid besöks. Sällan handlar jag nåt där,inte riktigt min stil men i dag fanns det flera saker som jag skulle kunnat tänka mej. Det blev två små trähyllor som ska upp på köksväggen och där ska mina kok och bakböcker ligga. Synd att stänga inne böcker som är fina.
En ljuvlig klänning i vinrött såg jag också där och ännu harmar det lite att jag inte provade den. Den hade varit perfekt för sommarens fester. Hoppas jag hittar nåt annat lämpligt när det blir så dags. Jag är inte nån klänningsmänniska men den var så snygg där den hängde. Dessutom gick den över knäna och jag som har svår komplex för mina så hade den varit perfekt!
Sist men inte minst blev det ett telefonbyte. Min gamla har prövat mina svaga nerver så länge nu så jag kände det var dags. Ingen invecklad men jag gick tillbaka till trygga och beprövade Nokia. Rätt bra kamera var det i den och det är ju bra för bloggandet och ifall jag ser nåt fint i naturen som jag sen vill måla av.
Alltså en riktigt bra dag men nu är jag trött!

2 kommentarer:

  1. jag hört nog på Micki igår att ha hadd smida na planer för idag.Skåda du på Lets Dance?två favoriter i en smäll,Ranelid o Choens låt...

    SvaraRadera
  2. Tå gobbi kombä på na så ir i no ti haka på. Bruka int skåda lets dance men skåda faktiskt ikvejs tå ja så att Ranelid sku va me. Å he vart ett succeslut på en lyckad dag!

    SvaraRadera