Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 4 juli 2011

Som en Hollywoodfru


Det måste ju vara så här de rika fruarna studsar omkring i storstaden när de är på shopping som jag studsade fram idag. Det lyxigaste känslan ever alltså.
Nåja nu hade jag bara en papperskasse men den var i alla fall från Noolan. Drömaffären för mej som jag aldrig vågat mej in i för jag har tänkt att de ser direkt vilken fattig lantlolla som kommer och ignorerat mej totalt. Så har det i alla fall varit de få gånger vi besökt en Mercedes bilaffär tex. De har sett direkt när man kommer in med slitna jeans och t shirt att det inte ens är värt att få det feta kostymarslet från stolen.
Men nu seglade jag in med en världsvanhet som jag inte ens visste fanns med presentkortet brännande i handväskan. Så mycket vackert och så mycket beslutsångest. Väl hemkommen var jag så nöjd över mina val som blev en svart linnetopp och en beige tunika. Båda mycket användbara.

Inte nog med det. Jag köpte också örhängen som hör ihop med halssmycket jag fick i gåva. Vet att det finns armband ännu i serien och då jag nu var på gång frågade jag expediten vad det kostar, inte för att det nu är aktuellt med ett sånt men eventuellt senare. Jo han började bläddra i broschyrer och hittade uppgifter. 460 euro... Jaha okej, men som sagt det blir inte nu. Jösses vad det kostar att va fin alltså. Tror faktiskt att jag får hålla mej till de som finns vid KappAhl för 9.90.

I kväll blir det korvgrillning med goda vänner.

1 kommentar:

  1. men å så snyggt!Gläds verkligen med dej syster.Det är sånt som förgyller vardagen.

    SvaraRadera