Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 19 maj 2012

Trädgårdsfix och boktips



De regniga dagar vi har bakom oss har jag alla tänkbara stunder tagit till boken Mitt liv som Schaffer.
En bok på 380 sidor som har varit svår att slita sej ifrån. En lättläst text och ibland helt otroliga händelser har jag fått ta del av som Janne varit med om. Han har lirat med en ännu okänd Bob Marley i ett pannrum utanför Stockholm, lånat ut sin förstärkare till Pink Floyd. Att hans tungvrickning är ett arv från hans mormor. Han har spelat med Abba, Cornelis Vreeswijk,Monica Törnell, Gunnar Wiklund ( som jag för övrigt hela min barndom trodde var den Gunnar som bodde i Ytteresse ), Björn Skifs, Jerry Williams, Stan Getz, Tina Turner, Toto, Phil Collins m.m. Berättelsen om hans vänskap och svåra tid med Ted Gärdestad var fängslande.
Har man det minsta intresse av gitarrer, Schaffer och musiken rekommenderas den varmt.

Men i dag lyser solen och jag har tillbringat hela förmiddagen utomhus. Städat dikesrenen med gubben, ställt fram slitna utemöbler (svårt att tro att vi båda arbetar på en firma med trädgårdsmöbel tillverkning). Samt lite småpiff med fågelbad, lyktor och sånt. I min iver målade jag en sopborste men frågan är om den var bättre före.

Hockey blir det om några timmar. Samtidigt spelar Patrik fotboll i stan och jag hade tänkt prioritera det före hockeyn men nu säger han att jag ska hållas hemma framför tv:n för han tror ändå inte att han får mycket speltid i dag. Så nu blir det så, fotbollen håller på hela sommaren så nog hinner jag hänga vid planen ännu.
Sen i kväll blir det välgörenhetskonsert och Orion. DET är ändå större än hockey VM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar