Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 13 juni 2013

Segt


Ja jag hade ju på känn att nånting var på gång.
Egentligen har det varit länge redan för jag visste av det också när jag ställde till examensfest men det är väl så att först när allting lugnar ner sej så kommer den - förkylningen.
Har länge trott att jag varit av den hårda och jävliga sorten som ingenting biter på när så många i min omgivning haft det, men tydligen inte.
Så efter en timmes försök till arbete i går gav jag upp och for hem. Sov mej igenom halva dagen och resten av dagen var ögonlocken på halvstång. Ledvärken som alltid kommer plågar mej mest men det finns piller för sånt.
Nåja, lite bättre och piggare hittills i dag och jag har redan långtråkigt.
Så vad gör man, jo man sitter och nappar sina mormorsrutor och räknar dem till 57 stycken. Alltså är det typ 1057 ändar som nån gång ska fästas...
Och än är det inte på långa vägar färdigt rutetillverkat, nej här ska virkas mera bara orken kommer tillbaka. Tills dess dricker jag svartvinbärste med mycket honung i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar