Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 14 augusti 2014

Vila ögonen


Just nu behöver jag få vila ögonen på nåt vackert.
Glad att den enda lilla rosenbusken som verkar mindre och mindre för var år och jämt och ständigt har löss nu faktiskt har glatt mej med några rosor på sistone.
Anledningen till mitt behov beror på att jag just varit i dödsriket. Ja ni kan inte ana.
Jag har ju skrivit om byllflugeinvasionen tidigare och nu två kvällar i rad har jag sprutat gift i uterummet. I kväll tog jag dammsugaren och började suga upp de äckligt spretande och feta flugorna och det kommer att finnas på näthinnan en lång tid framöver. Har aldrig i mitt liv sett så många på en och samma gång. Hela huset måste tvättas upp men just nu är det så mycket annat som pockar på.
Själv måste jag också skuras upp och så kommer den efterlängtade Ernst och förgyller tv rutan om en stund. Då ska jag vara ren och fin och höja en skål för att han förgyllt mina torsdagskvällar den här sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar