Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 31 januari 2015

Ha firat


I dag fyller min farmor 88 år.
Jag köpte en bukett med vita och rosa rosor och ljusröda nejlikor , tog familjen med och for för att fira henne. Där hade hon färdigt satt fram finduken och bästa finporslinet. Tårtorna stod i kylskåpet bara att ta fram. Vad härligt att få krama om en gammal farmor med en envishet och humor som hennes. Tacksam över att just hon blev min farmor. Har hur mycket som helst att lära av henne, att sorg, sjukdom och motgångar inte får knäcka en utan se framåt och positivt på livet trots allt.
I kväll är jag trött och sitter mest och smågäspar.
Så det blir en stilla kväll med tända ljus och bara vara grejen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar