Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 16 oktober 2016

Grå söndag


Grå, ruggig och allmänt tråkig. Så känner jag för den här söndagen.
Hösten med de vackra soldagarna verkar vara över och nu finns bara det gråa och tröstlösa kvar.
En liten ljusglimt finns i de sega violerna som frösår sej lite här och var.
De två sista trädgårdsstolarna bar jag in för vintervila i dag, likaså grillen som har stått orörd en lång tid redan.
Pojkarna var hemma på mat och efter kaffet for vi på utfärd till Nykarleby och Rådhusgalleriet. Visst behövde de också komma och se den fina utställningen eftersom de inte hade möjlighet att närvara vid vernissagen.
Ännu ligger en orörd söndagkväll framför och jag kanske tar tag i min sticksöm igen. Den har fått vila tillräckligt länge nu och börjar faktiskt stå näst i tur. Tyvärr håller den på att bli lite tråkig eftersom jag stickat tröjan en gång redan, sen rivit upp och börjat om igen.
Få nu se hur det blir. Skönt i alla fall att få sitta hemma, då gillas läget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar