Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 28 mars 2017

Bland akrylfärgerna


En pytteliten sneakpeak av målningen jag håller på med nu.
Ni skulle se hur mitt arbetsbord ser ut. Vilken tur att jag har staffli för på bordet skulle ingen målning ha rum. Här finns minst femtio penslar och minst lika mycket pennor. Akvarell askar och målartejp. Stora akrylburkar, penaler, kamera och telefon, allt i fall att. Dessutom ett berg med näsdukar och halspastiller. Jag håller på att bli riktigt i oställning med förkylningen och arbetsdagen har varit tung. Sov faktiskt en stund efter arbetet och igen börjar jag bli tung i huvudet så vila vore inte så dumt.
Men jag har ju den där målningen i huvudet och måste helt enkelt komma igång. Just nu torkar grundlagret och sen kan jag fortsätta, om jag orkar. Här har jag också använt tidningspapper som grund. Om det blir nåt att visa upp ska ni få se sen.
Nu blir det nog en Burana här känner jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar