Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 16 mars 2017

Från ett kaos till ett annat


Jag skrev ju att en sak leder till en annan sak osv.
Gårdagskvällen var följande kaos när vi drog iväg och köpte tv bänk och sen skulle ju också den monteras. Vi höll på till halv tio, då hade vi den på plats och jag stupade i säng.
I kväll har jag igen varit till skolan och jag törs knappt tänka på hur ofta vi varit till den staden den sista tiden. Det har varit mycket nu.
När jag satt där i skolan och tecknade nakutant kom en sorgligt bud.
Vår käre Torgny Lindgren har gått ur tiden. Han som har givit det bästa av namn ett sällskap kan få, Sällskapet Merabs Skönheter. Hur vackert ringer inte detta namn uti våra "öronet" Ett sällskap där jag har den stora äran att vara viceordförande som jag med stor respekt bär på mina axlar. Där i det sällskapet är Torgnys böcker stött och blött. Vissa älskade, andra så ratade att de åkt i väggen.
Så plockas det bort, en efter en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar