Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 23 juni 2019

Gårdagens förödelse


Det blev en onödigt häftig start på midsommardagen.


Det haglade och regnade så man kunde tror att den var tidernas slut.


Det blåste ordentligt före så jag hade i alla fall flyttat blommorna inne mot husväggen. De blev ordentligt omtuskade ändå.



När det började lugna ner sej såg det ut såhär när jag öppnade dörren. Svårt att fatta.


Man kan ju också se det från den positiva sidan.


Haglen gav ett hål i växthustaket.


 Större blad ser ut som om de blivit skjutna.



Krassen tog stryk.


Grönsakslandet är också ordentligt härjat.

Men allt detta är en världslig sak. Plantor repar sej, tak går att fixa. Värre är det om nån var ute efter vägarna på länk eller cykel, jag tänkte på hästarna ute i hagarna, hann de få skydd. Såna saker.

Vi började titta på en ny serie när det inte varit speciellt trevligt att vara ute. Från HBO visas Chernobyl , timmarna och dagarna efter olyckan och det är fruktansvärt att ta till sej. Hur mycket människor som fick sätta livet till och jag känner riktigt hur dessa scener krupit under huden på mej.
Ja det är stora kontraster i vårt midsommarfirande, från en fantastisk afton till allt som hände och upplevdes i går. Nu hoppas jag att i dag blir en bättre dag och jag ska starta den med plättstekning. Ska bjuda våra ungdomar på plätt tårta till eftermiddagskaffet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar