Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 22 juni 2022

Gräver klipper och sprutar

Svårt att se på bild men här kommer en hare rakt emot oss. Jag fattade inte först vad det var för öronen flaxade på sidorna och benen var långa. Det tog en bra stund innan den stannade och fattade att vi var på väg emot honom, då blev det bråttom.


Så trögstartad i kväll efter att vi hämtat gubbens cykel på stan när den lämnade i bussen som pajade på vägen hem och en annan fick ersätta. Cyklarna lastades inte om utan fick hämtas i kväll när bussen lagats och kunde ta sej hem. Vi handlade och jag trodde jag skulle explodera av allt folk. Kassa momentet har verkligen blivit en stress utan dess like. Bandet går och varor trycks ihop och följande betalare ligger på med sina varor och man ska fort som sjutton slänga ner de egna varorna i väskorna som man säkert hinner undan. 


Kom hem hungrig och trött. Värmde mat och slocknade på soffan, alldeles för sent för att vara bra för nattsömnen, igen. men väl upp och ut började jag flytta perenner, mest funkior som växt undangömda till ena långsidan på uterummet. Avslutade bänken med en kärleksört.


Det började regna lite men det var bara skönt och hålla på. Klippte bort gamla blommor och toppar med ohyra på. Har så supermycket löss på växterna i år, till och med vinbärsbuskarna och det har aldrig tidigare förekommit. Klipper bort, bränner och sprayar.


I växthuset är det fart på växandet och snart är där rena djungeln. Så härligt ställe att tillbringa tid på.

Snöbollsbusken blommar som aldrig förr och faktiskt inte den som har mest ohyra, långt ifrån.

I morgon får vi en lite kortare dag. Midsommarkaffe klockan 14.00 och så får vi åka hem. Så trevligt.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar