Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 22 juni 2026

Man borde inte sova när natten faller på


 Jag har nu två veckor semester, vilket sitter fint. Känner mej inte slutkörd som förr men ska sitta fint med att få sova tills man vaknar, ta tag i hus och trädgård som försummats och hitta på lite roliga nöjen.


Jag har börjat sporta med att vara längre uppe när jag haft sovmorgon dagen efter och ser Outlander andra varvet, helt uppslukad av den serien och när sista avsnittet gått och jag satt och storböla åt slutet bestämde jag mej att jag tar det en gång till. Så igår när det blivit natt och jag stängt tv:n gick jag ut och fota när skyarna var vackra. Dessa några korta sommarnätter borde inte sovas bort.

Dagar i midsommarveckan bestod bland annat av ett besök med mamma till Popo i Evijärvi, en affär fullproppad med kläder och skor. Inget för mej direkt men kul att se. På hemvägen svängde vi in till Hjulfors sommarkafe´ på kaffe.


En trevlig målning på fasaden till Restaurang Tuuhet. Den fotade jag för att Hugo och jag skulle få studera alla små detaljer. Så mycket som händer på denna målning.


Och jag har cyklat.


Här på en ledig dag blev det nästan 58 km, via Furuholmen, gamla hamn, paus i Bennäs för kaffe och Hugokram och sen hem.


Frozen joghurt vid gamla hamn, gott men för kallt väder för att få den rätta känslan.


När det blåst för mycket har vi tagit mountain bikes och kört grusvägar enbart. Här hände något och nu var det inte bara tanten i huset som gnäller utan även hennes gruscykel! I gårkväll hade gubben remont på bromsarna och fyllde på olja i framgafflarna som sköter dämpningen. Jag provcyklade och åtminstone då gick den tyst och smidigt. För tantens del räcker det knappast med olja ;););)


Det blev midsommar och finduken fick komma fram. Hugo hos oss några timmar under fredagen och lördag och söndag var jag i arbete. Så här har det varit lugnt och stilla. Midsommar dagen efter cykelturen gick jag raka vägen ner i ån med kläderna på och tog årets första simtur.


Ginnala lönnen har blivit så stor och ger härlig skugga varma dagar.


Får vi päron i år?!


Nu mera tid för denna gosebjörn.


Nu ska jag fånga min första semesterdag <3



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar