Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 15 juni 2026

Midsommarveckan


 Så var midsommarveckan redan här och jag har tagit in kvistar av törnrosbusken som växer hos svärföräldrarna. Tyvärr är de ju inte så hållbar i vas men njuter så länge det går. Jag är ledig midsommarafton men jobbar resten av helgen så bryr mej inte desto mer i firandet. Ska bara ta vara på sommaren och dess sköna stunder som hittills.


Och visst hoppade jag på cykeln i fredagskväll när regnet upphört och solen bröt fram. Blev en härlig tur till Nådjärv rastplats och tillbaka.


På lördag hade vi Hugo då Nautor firade 60 år. Han ville vara inne hela förmiddagen så vi byggde lego och läste böcker. När det blev lunch önskade han sej oliver och fetaost :):):) Vilken tur att fammo hade oliver men tyvärr ätit upp osten. Det slank ner flera oliver med ägg och pasta. Besynnerlig smak den gossen har.


När dagsvilan skulle tas hade han packat med en stor väska med gosedjur. Knappt att han rymdes själv i sängen.

Efter festen i stan kom sönerna med respektive hit. Vädret var rätt skönt och vi kunde sitta ute. Grillade korv före de for hem.


När kvällen kom blev det en två timmars cykeltur för oss. Njöt i fulla drag.


Måste stanna och fota när nåt fint kom i min åsyn.


Hämtade ägg från hönsfarmaren i granngården.


Natten till söndag sov jag nio timmar i sträck, och sov bort det mesta av regnet. När det blev uppehållsväder tog jag hunden på skogspromenad, friskt och livgivande.


Så spände vi fast cyklarna bak på bilen, mountainbikes denna gång. Parkerade vid Sandåsen, cyklade i riktning på Nykarleby men svängde att vid Karby, for via Nabba ut till Pörkenäs. 


Vidare längs Fäbodavägen och där nånstans vek vi av efter en mindre grusväg och ett tu tre visste  jag inte alls var vi var eller hur vi skulle ta oss till bilen. Men gubben hade koll.


Och det var så fint och så otroligt roligt att cykla i all sorts underlag. Hit vill jag flera gånger.

Här så otroligt mycket vita näckrosor men så svåra att få på bild.

Måste riktigt tacka när vi kom tillbaka till bilen. Så kul att ha samma intresse och kunna göra dessa turer tillsammans.


I morse så fint när jag kollade läget i växthuset före jag susade iväg till arbetet. Tycker inte om ungersk syren men just nu duger den riktigt bra.


Försöker få in sommarkänslan med små enkla medel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar