Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 8 maj 2013

Sånt man blir glad av


Nu händer det grejer, glada grejer!
Solen värmer, äntligen och det är underbart skönt. Som vilken sommardag som helst.
Allt grönskar och knoppas sakta men säkert.
Svalorna har kommit.
Grodor parar sej.
Zeb har haft sin första fästing.
Gubben cyklar.
Äldsta sonen spelar fotboll på grusplan.
Lillebror drömmer om att fixa sin rostfläckiga bil.
Och jag då... ja jag drömmer trädgårdsdrömmar men med minusgrader under nätterna ännu gör man inte särskilt mycket. Men både jag och trädgården är klara att börja på.
Alla äter glass.
Tre av oss är lediga hela fyra dagar, bara praktikgolvläggaren ska på jobb men det tycker han bara är roligt. Härligt när folk trivs.
Jag trivs.
Och Finland spelar hockey i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar