Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 25 september 2023

Dagar som flyter ihop

När det går så här många dagar mellan jag skriver så flyter allt ihop till en enda sörja. Jag har arbetat helg och då blir man ännu mer bortkollrad vad kommer till veckodag.

Det jag vet är att jag hade två dagar ledigt i förra veckan. Regnigt förstås men vi myste ikapp Bonzo och jag.


Flitig med stickorna och Cohen skulle haft sin 89: onde födelsedag så det blev konsert i 3 timmar för min del.


Klart vi även tog oss ut i skog och mark.


Gubben lurade ut mej på cykel torsdag kväll när det blev finväder igen. Det fick jag lida för två dar i rad med smärta nattetid. Jag blir galen.


Igen några nya vägar för mej.


Fredag kväll var jag back in buisness och kortärmsväder ta mej tusan!


Kanske sista blomman från morsdagsrosen jag fick av lillebror <3


Söndag förmiddag var vi på Kotona mässan till Kokkola. Vi prövade en lyxig massagestol som vi fått köpa för några tusen, men vi valde att ta varsit gratis massageprogram där och då. Sa vi skulle fundera på saken och smet därifrån.


Köpte några buketter med torkade växter och band ihop en egen bukett hemma.


Söndag kväll och i arbete. Det går fint när man får vara ute och njuta spegelblank älv.


Tänk så fina kvällar vi har ännu i september.


Hade svurit på att inte ta en enda j***a svampbild men föll för denna perfekta skapelse.


Avslutade skiftet i Jeppis och slogs över hur mörkt det blir nu före man tar sej hem. Tänkte skrämma livet ur en kollega utanför kontoret bara med min uppenbarelse. Ingen rolig årstid vi har framför oss. Tursam som jag är kom förstås ett tre kilometer långt tåg (minst) och knep minuter från min dyrbara sömn.


I dag fick jag ta mej i kragen och besöka utställningen jag deltar i vid Bruno. Här tre av mina fyra målningar som finns med. Pågår ännu denna vecka. Längtar att få hem moffa.


Ledig dag i morgon och tänker gå all in i Bonzo stilen.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar