Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 26 maj 2024

I häggdoftens tid

Livet lunkar på i lagom takt, tycker jag har bra balans i både arbete och med fritid. Att gå ner i arbetstid är det bästa, att jaga pengar att strö omkring sej har aldrig varit nån längre lycka. Bättre då att investera i sej själv och den tid man har.


Hämtade hem jordsäckar en dag i början av veckan från Sunds efter arbetet. Det var kaffebjudning och jag satte mej ner i orangeriet där jag fick vara alldeles själv.


Så skön är vår jord, så hög är ju himlen...


Överlycklig av att se hur trädgården väcks till liv.


Det mesta har klarat vintern, andra kämpar tappert på. Vårt aroniaträd är jag mycket bekymrad över, få se hur det tar sej.


Vårt pyttelilla äppelträd ger järnet.


Forsarna brusar.


Fågel på pinne.


Favoritfärger.


Växtkraft.


Hugo vännen har stor del i våra liv, ser till att få jämn dos av bebisdoft och gos.


I sommarvärmen går stickningen sin gilla gång även den. I går blev en socka klar.


Skymningsljuset gjorde väggklockan extra fin i sovrummet. Det var dags att krypa under täcket.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar