Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 7 november 2012

Litteraturen räddad


Två dagar i rad har jag fått en bok på posten. För en bokälskare som mej är det rena rama julafton varje gång.
Första som kom är Sylvie Simmons The life of Leonard Cohen. 500 sidor engelska är allt nåt att bita i. En sån sätter man sej inte ner med när det finns ett par minuter över utan jag kanske sparar den till julledigheten. Misstänker att vissa meningar får jag ta om och om igen och ändå inte kommer att fatta. Men det gör inte så mycket, huvudsaken att den får pryda bland alla de andra omtyckta böckerna.
Den andra är Lars Keplers Sandmannen. Det betyder nagelbitande från sida ett. Blir att ta tidig kväll och krypa ner med boken under armen.
En glädjande nyhet är också att kära farmor är hemma igen. Har besökt henne i kväll och visserligen är hon trött och svag men mycket nöjd över att åter få sova i egen säng. Tänk vad mediciner som inte passar kan ställa till med. Var så rädd att vi skulle mista henne och nu sitter hon i sin lägenhet lika skojfrisk som förr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar