Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 15 november 2012

Lugnet lägger sej


Just nu sjunger Nat King Cole en skön julsång för mej.
Youtube är en fantastisk grej där man hittar allt man behöver beroende på dagsläget. Just nu softar jag ner efter fyra arbetsdagar och golvskurande i kväll. För i morgon har jag åter en ledig dag, och en ledig dag betyder att jag försöker göra nåt roligt av den.  För att riktigt veta att det är nåt särskilt och ingen vanlig vardag. Hoppas åtminstone att vädret kunde vara hyfsat och det är verkligen inte mycket begärt, för att Zeb och jag ska kunna ta en långpromenad.
Så ska jag ta itu med det nya materialet jag köpte. Ska skissa ut några modeller än i kväll så det bara är att kavla upp ärmarna sen. Spännande.
Så kanske jag tar och besöker den finfina blomster och present affären här i närheten. Har hört att det kommit in det mesta inför julen nu och att gå och se på allt vackert kan vara en verklig fröjd.
Som ni säkert har fattat vid det här laget är jag fullständigt betuttad i julen, det är också ett sätt att ta sej förbi det trista vi nu lever i. Hellre att vara ute för tidigt än att sjunka ner i allt det svarta.
Lite guldskimmer i vardagen mår vi alla bättre av, men vi kan inte förvänta oss att det ska komma av sej själv. Nej det får vi allt jobba på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar