Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 12 oktober 2018

32 år




När vi åkte hem idag bad jag gubben svänga in via blomsterhandeln i byn. Lite irriterat frågade han vad jag dit skulle göra. Han ville hem, skitig och trött som han var.
- Jag har varit 32 år i ett förhållande idag så jag tänker förära mej med en blombukett svarade jag.


Medan han spolade av bilen dukade jag upp med lite vin och lyxiga chokladbitar som inhandlades i Tammerfors. Så satt vi en stund och njöt och tog in att det är fredag och helg framför precis så skitiga och illaluktande som vi var efter arbetsdag. Efteråt tog jag tag i städning, variant lättare och han tog hunden på länk.
Det behöver inte vara storstilat och anledning till att fira kan vara hur liten som helst. Viktigast är att få till de små små guldkornen som förgyller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar