Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 11 oktober 2018

Pigg och trött


Åt min kvällsgröt och nästan lika mycket äppelmos ur skål jag själv drejat för något år sen. I förra fredags skulle jag varit på mitt andra drejäventyr men magsjukan satte käppar i hjulet. Nu har jag fått nytt datum när det passar för min bekanta att hjälpa mej göra skålar. Nästa lördag och det känns länge till dess men ack så roligt det ska bli.


Vädret har varit tröttande i dag och det är som om jag inte fått bort sömnen ur ögonen ännu. Ändå har jag varit på gång och till och med drog fram duk och penslar i kväll och målade över en gammal målning så det skvätte om det. Jag bara drog på med mörk färg och började studera vad jag hittade i bilden och började bena ut. Måste vänta på ljuset före jag ser vad det blev till för den är så mörk i sej själv.
Svärmor har hjälpt mej komma igång med en tröja som har legat i vila ett år ungefär. När jag strandar så gör jag det med besked. Men hoppet har vaknat och med lite tur och hjälp kan det bli ett avslutat projekt rätt vad det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar