Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 9 juni 2024

Slutklämmen

Det är slutklämmen på denna semestervecka. Nu väntar sex veckors arbete före de tre resterande och det känns helt ok. Jag är laddat för att ta itu med en ny arbetsvecka och så glad över morgondagens program, en mild och rolig start verkar det att bli.

Men helt och fullt nöjd med mina lediga dagar, jämt fördelat med sånt som borde fixas och nöjen, jag är inte en krävande människa på det viset.

Torsdag morgon fixade jag direkt träff med en vän på eftermiddagen. Måste ju peta i dem som man vet är lediga. Blev en fin eftermiddag i vårt kök när det började regna, hade ju varit snäppet roligare på terrassen.


Vi var båda lediga fredag så det blev en Vasa resa. På loppis och hitta ett par plagg till Hugo i bra skick. Lite affärer och så en snabbträff med Erik när han hade lunch.

Vi sökte oss till Bocks bryggeri och där bredvid finns ett Innovations center som hade en trevlig filur vid ingången.


Bocks alltså, här har vi bara tidigare varit på en julfest.


Nu åt vi lunch hamburgare och drack ett alkoholfritt öl.


Köpte hem några av deras Cola flaskor från shoppen.


På Hm home hittade jag ett somrigt kuddfodral som jag inte kunde släppa.


Det har varit ett omväxlande väder den här veckan ändå tycker jag det varit mest lagom.


Den här jycken är rolig. Så fort gubben steg upp ur stolen för att hämta kaffe passade han på och ser lagom finurlig ut.

I går var en superdag när jag hade hela min kära familj samlad kring mat och kaffe. Hugo i mittpunkt så klart och Bonzo har fattat galoppen att han hör till när Patrik och Lotta kommer nu och är försiktig och nyfiken på det lilla livet. Så glad att även Erik och Sandra hade möjlighet till träff.


Denna söndag startade med promenad och så satt jag och stickade en lång stund. Fick klart Snorkfröken sockorna och har redan nya på stickorna.

Vi har även röstat i EU valet vilket känns bra.


Blåst och regn brakade lös så jag satte mej för att njuta av Wienfilharmonikernas sommarkonsert från Schönbrunn och njöt särdeles av Smetanas Moldau.


Bonzo undrar om Hugo fortfarande finns i vagnen sen igår...


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar