Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 17 maj 2023

Det välsignade regnet

Tror de flesta har gått omkring och väntat på regnet. Flera arbetskollegor har klagat på sin pollenallergi och hur mycket det medicineras.


Så i går kom det igång lite och Bonzo och jag lekte bland blåbärsriset. Det gäller att passa på när den perfekta pinnen hittas även om man blir aningen våt.


Så idag har det skvalat med jämna mellanrum och jag har fått skynda mej mellan klienter och bil för att inte bli alltför blöt. Sen när jag kom hem tog jag Bonzo på promenad  fast jag visste att vi både kommer bli dyngsura. Lät Bonzo springa i alla vattenpölar han behagade för dusch var inplanerad efteråt. Nu ligger han utslagen med ren päls och doftar helt ok.



Åskmuller hördes från två olika håll och solen som tittade fram en stund gjorde det effektfullt.


Mitt livs första egenodlade tulpan har bekänt färg. Nu vet jag hur jag ska göra för att lyckas. Det ska vara köpejord till de kräsna, vår lerjord duger icke. Sju tulpaner till är på gång och det är så roligt.



 Nysrotens bladverk är vackra och skönt gröna efter regnet. Vätan har gjort underverk och nu är det grönt och skirt i alla väderstreck.

Dagens bästa var när lillebror kurvade in här i kväll efter arbetet. Då tickar mammahjärtat lite extra eftersom jag upplever honom så långt borta. En snabbvisit men ack så jag värdesätter de små stunderna.

I morgon är ledig dag för många men jag jobbar på ända till fredag, men då tar jag ledig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar