Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 10 maj 2023

Senast hänt

Så märkliga moln i måndags när jag kom hem och solen hade som en regnbåge kring sej. Jag tycker om att studera moln och dess former.


Som om de hackade sej framåt.


I går var en alldeles förträfflig dag på jobbet då jag fick ha systerdottern med på inskolning inför sommaren. Det var mycket skratt under dagen bara av att jag körde manuellt växlad bil. Hon blir en god vårdare bland våra klienter i sommar, det är då säkert.



Lyckan var stor då vi träffade på mina genom tiderna största favorithundar, nämligen Afghanhundar. Allt sedan liten tös har jag fascinerats av den rasen. Drömmer om att vara ägare till en under min pensionärstid då de kräver sin pälsvård. Lugna och sävliga djur som inte bryr sej nämnvärt i andra utom sin ägare. Så tacksam över pratstunden vi fick och jag jag fick fota dem trots att de inte tyckte det var värt att posera för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar