Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 5 september 2024

Andra sommaren


Vi fick en andra sommar att njuta av. Helt otroligt vilken värme vi har. Jag torkar svetten ur pannan under hela arbetsdagen och hoppas alla ska ha dåligt luktsinne. Fast å andra sidan är det lika för alla.

Måste stanna och begrunda hur tom en stad kan vara under tidig eftermiddag.

Mitt i njutet finns det ändå små saker som påminner att vi faktiskt skriver september nu.

En vacker trollslända som förvirrat sej bland spindelväven i växthuset hjälpte jag ut i friheten häromdagen. Fint att få begrunda på nära håll.



Gjorde upp eld i grytan i gårkväll för korvgrillning. Satt och tittade på allt ogräs som sökt sej in bland stenarna men orkade inte lyfta ett finger.

Bonzo hade tagit gosedjur med sej ut. Ser lite levande ut på bild så jag måste förtydliga att det är nån harliknande tuggsak.

Granngårdskatten Rufus verkade också gilla att värmen kommit tillbaka.

Snart drar eftermiddagsskifte igång.











 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar