Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 30 mars 2021

Fokusera på allt som gör en gott

En plats i solen...

När man är en stor känslomänniska som åker berg och dalbana mest hela dagarna får man ibland dra i nödbromsen strax innan man når toppen. Bara stanna där och fokusera på allt som gör en gott. Inte det perfekta men ändå det som ger lycka, harmoni och sinnesro.

Som idag när jag valde bort mina egna snurrande tankar och satte poddar i öronen. Först tre avsnitt av Billgren Wood och efteråt två av Edward Bloms smörgåsbord. Inredning livet mat och dryck, allt i en salig blandning.

Hem till ett soligt vardagsrum och jag gav mina växter ompyssling. Satte små frön och skolade om några paprikor.


Myste med den gosigaste <3

Ringde den semestrande sonen då jag kunde konstatera att det fanns mat också till honom och bjöd honom över.


Nu har jag tittat på Trädgårdstider på play och det var ett himla härligt avsnitt med pizzabakning, odling och Italienvibbar. Fick ännu mer längtan och inspiration till mitt eget uterums italien.

Och strax dra Karl Fredrik igång sitt program. Tisdagar har gått från usel veckodag till en favorit helt plötsligt.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar