Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 22 mars 2021

Sol ute , sol inne

Första semesterdagen och vad vaknar vi till? Vindstilla, strålande sol och klarblå himmel. Gör ett morgonmål det närmaste en hotellfrukost vi kommer den här veckan. Bananplättar med drottningkvarq, bacon, kaffe och juice. Sen ut på en 1,5 timmes promenad. Alla tre skiner i kapp med solen, så underbart.



Sen gör gubben och jag en roadtrip och jag kommer hem med dahliaknölar, kan man få för många?


Två dragkedjor som ska sys i kuddfodral till uterummet, stämplar till leran och makrame´garn. Blir väl först att pröva göra nån ampel då jag aldrig knutit förut, men intresset finns där så då ska det prövas. Och jo, lite annat smått och gott.


Bonzo är alltid den stora vinnaren. En ny leksak, hunden Nelly, godis, matlåda till torrfodret, flexikoppel och förvaringskorg för alla hans grejer. 

Så nu har vi att sysselsätta oss med i veckan om det skulle bli långtråkigt.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar