Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 26 juli 2023

Dagar i juli

Det har funnits stunder den senaste tiden då höstkänslan har infunnit sej. Regn och molnigt har gjort att frun i huset börjat tända ljus. Jag har läst en del och tittat på flera Netflix serier. Just serier har vi sportat med nästan varje kväll nu. Till exempel Kastanjemannen, Sjuksköterskan och Störst av allt. Den sistnämnda fick jag se själv och tog tre avsnitt på raken en sen kväll. Gick och la mej och sov i två timmar. Vaknade och kunde inte somna om så jag gick upp och såg de tre sista avsnitten mellan 2 och 5 på natten, sen sov jag gott. Det är sånt man kan pyssla med när man är ledig.


Häggmispelbären börjar bekänna färg och i år hoppas jag hinna plocka före fåglarna.


En förmiddag plockade jag av allt som blommade till en bukett åt min mamma. Fint att inte behöva ta till köpeblommor.



 Hon hade en kaffebjudning för sina kära häromdagen och Erik spelade Wicked Game för henne. Dagen till ära hade hon fått en Lasse Stefans lippis av Erik och Sandra som hon stolt bar under dagen.


Måndag fick jag ta en akut tid vid OmiClinic för det kändes som hela nacken låst sej. Blev uppbruten så det mesta lättade men har varit styv och stel i nacke och axelparti nu efteråt och det brakar och knakar när jag rör mej. Ska ge det några dagar nu så får jag se om det behövs en riktig omgång med fysioterapi.


Tisdag morgon öste regnet ner och jag hade långtråkigt på min andra semesterdag. Messade åt en kompis om de kunde komma ut nån gång under dagen. Det blev kvällsträff och jag gjorde plockbricka som vi satt och åt av kring köksbordet. Fint så en sketen tisdag som faktiskt gjorde väderomslag och bjöd på vacker himmel före solnedgång.


På väg mot en sen kvälls länk.


Under gårdagen blev också denna dregeltutt 29 år. Dock var han bortrest. Ett riktigt modelejon på den tiden med kläder från Paris som hans moster köpt.



Små morötter dyker upp i grönsakslandet och Bonzo är inte sen att haffa dessa späda och krispiga.

Nu har vi en solskensonsdag och det gäller att fånga dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar