Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 13 november 2023

Ny vecka

Startat upp en ny vecka efter den lediga helgen med pyssel ur skogen och farsdagsfirande.

Känner mej fortfarande trögstartad om mornarna men när man kommer till kontoret och får välkomnande leenden och frågor om hur helgen varit och om allt är som det ska vara så känner jag hur jag blir uppbackad från första stund. Kan uppfattas som väldigt enkla saker men så oerhört stärkande och peppande. Som om vi på riktigt är ett team som jobbar åt samma håll.

En alldeles ljuvlig dag med värdefulla samtal med alla klienter. Många har önskemål om vad som behövs göras men för de flesta är tiden man kan sitta ner och bara prata minst lika viktig. I dag har det varit samtal om stundande presidentval, livshistorier och BB för 30 år sen. Kom så långt att jag till och med blev smått släkt med en klient. Vissa ställen vill man inte komma ifrån utan pratet pågår ännu på yttertrappan och andra har bättre förståelse att man måste vidare men önskar att man snart återkommer. Varm i hjärtat sätter man sej i bilen och drar vidare.


Ändå skönt att komma hem till Bonzo och gubben, dra joggare och varm tröja på sej och bara spendera kvällen hemma. Så tillfreds med tillvaron.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar