Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 25 augusti 2024

Förträffliga dagar

I fredags for jag till Skorpan efter arbetet och satte mej i ett avskilt hörn för att bara varva ner och njuta godsaker med kaffe. En kort men intensiv arbetsdag var till ända.

På kvällen tog vi en runda på Juthbackamarknaden och glad var jag att jag kom hem med varenda slant i behåll.

Kvällen var varm och skön och vi satt en lång stund på terrassen i stillheten.

Bonzo gnagde i sej en halv zucchini...


På lördag stod vagnen redo för Hugo. Det var dags att ge föräldrarna några timmar på egen hand.


I dag fyra månader. Har hittat greppet och sina fötter, dessutom fick vi just ett klipp från när han smakar sin första potatis. Såg inte ut att vara nån höjdare precis :)

Här har han pappas gamla leksak från julen 1991, uppskurad och lika intressant än i dag.

Under kvällen tog vi bilen till Purmo för att mätta våra magar och kikade samtidigt in på bygget hos vårt fadderbarn.


Söndag morgon och vi drog oss länge. Sen kom vi på att vi skulle fara till Tisskärs i Vexala, flera år sen sist. Blåsigt men inte så stora vågor som gubben hade önskat.

Bonzo har inte varit med tidigare men vår första, Zeb fick vara med flera gånger. Kolla glansen i pälsen <3






Så himla fint ställe. Hemma igen började regnet ösa ner och det blev mörkt som om kvällen. Fick dra täcket upp till öronen en stund och lyssna på regnet.

Förträfflig helg med lagom av allt. 






















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar