Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 8 augusti 2024

Två tillfällen att ta med in i höstmörkret

Tisdag kväll var mamma och jag inbjudna till systers paradis. Det grillades korv, badades bastu och sen låg vi och flöt som små uppblåsta puppor i poolen. Solen stekte och det var vindstilla. Senare satt vi och såg när solen sänkte sej mellan tallarna och speglade sej i sjöpotten. Suckade förnöjsamt och hade slut på orden, sov som barn hela natten. Det tar på att ha trevligt, som vanligt måste det till lite utklädnad när det kommer till oss och vi skrattade gott redan på vägen dit. Jag hade investerat i en badring för sånt måste man ha i pool och så lämnade jag den där till några småbarns glädje förhoppningsvis.

Dagen efter hade jag varit klok nog att bjuda in mej till strandhäng i Larsmo hos en vän. Vi satt och blickade ut över vattnet där nere medan vi drack kaffe och åt frukt. Det byttes om till badkläder och vi gick ner till bryggan och satt där en stund och värmde oss i solen före vi hoppade i. Jag fick pröva supbräde för första gången och är så stolt att jag kom upp från sittande till stående paddling utan att ramla i. Det här var riktigt roligt och jag önskar det var mera stillastående vatten hos oss så kunde man ha en bräda här.

Så simmade vi till en närliggande badstrand och satt i vattenbrynet och vilade före vi simmade tillbaka till "vår" brygga. Låg sen i solstolar och torkade upp före jag bytte om och begav mej hemåt. Varm i bröstet efter en härlig dag med en vän som jag ändå ser allt för sällan. Tur att vi hakar i där vi slutade för flera månader sen med en lätthet och självklarhet som känns trygg och bra.

På kvällen läste jag klar denna bok som var så värt att stå i lång kö för på biblioteket. Sorglig och vacker och så mycket igenkänning från mitt eget arbete.

Började denna torsdag med tidig morgonlänkmed Bonzo. Han mår inte bra i värmen nu och är slö och äter dåligt. Han väntar på svalare väder. Frukost på terrassen i skuggan tills huden knottrade sej, då gick jag in och dammsög hela huset. Plockade in färska blommor i vas på köksbordet och plötsligt var allt lite fräschare. I dag blir det äntligen lite Hugo tid tillsammans med hans mamma.








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar