Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 20 juli 2024

Dagar före ledighet

Varma härliga dagar med omväxlande väder, onödigt mycket regn enligt mej. Väldigt svettigt på arbetet och det har varit rakt i duschen vid hemkomst.

En kväll la sej tjock dimma över fälten.

Bonzo och jag tog oss ut.

Fint vid solnedgång.

Skötte Hugo en kväll när föräldrarna var på teater. Mysiga timmar där vi jollrade samma språk men också läste Mamma Mu. Jag gav tuttflaska, bytte blöja och la honom att sova i sin säng. Han är så snäll och lugn, inget gnäll på hela kvällen.

Följande kväll var jag på mat med Lotta och hennes mamma, min mamma och svärmor. Det blev några roliga timmar med god mat och skratt, så fint att vi har bra kontakt vi alla.

Lugna kvällar på terrassen ska man inte förglömma, en lättsam bok och kall dricka mer behövs inte.

There´s a crack in everything, thats how the light gets in. Favoritcitat av Leonard Cohen.

Stillhet och tystnad.


Plötsligt en dag fick jag humör för akvarellmålning, så ur slag med målandet nu.


Äntligen börjar det blomma ordentligt och jag kan plocka de efterlängtade buketterna. Nu inleder jag semester och jag satte ribban i går kväll med att fara simma efter promenad med gubben och Bonzo och det var nog så saligt och underbart. Har varit en lång paus igen men nu ska jag försöka hålla i det under ledigheten.


























 
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar